fbpx

photo-1479150928156-423a69d91fe0

5 SZYBKICH, PROSTYCH I PYSZNYCH SAŁATEK!

Listopad nie sprzyja aktywnościom fizycznym. Sporą część czasu spędzamy pod kocem, leniuchując. Przy tym leniuchowaniu zdarza nam się przesadzić z kaloriami, zwłaszcza w postaci słodkości: gorącej czekolady, czy szarlotki. Korzystamy też z sezonu na grzane wino, często z dodatkami. Nic dziwnego, że czujesz się ociężała. Może warto wybrać na kolację lekką, prostą i szybką w wykonaniu sałatkę? Wystarczy kilka składników i gotowe! Dzisiaj mam dla Ciebie 5 propozycji, któraś z nich musi cię zachwycić prostotą! 

Sałatka z awokado i mozzarellą

pomidor
pół kuli mozzarelli
pół dojrzałego awokado
kilka liści świeżej bazylii
opcjonalnie 2 łyżki czerwonej fasoli
pieprz, sól do smaku

Sałatkę możesz wymieszać lub układać na talerzu poszczególne składniki. Awokado to nasz przyjazny tłuszcz, który wpływa na wzrost dobrego cholesterolu. Organizm lepiej przyswaja likopen z pomidorów w towarzystwie awokado. Owoc ten (tak!) zawiera też sporo potasu, który wpływa na układ mięśniowy i nerwowy. Warto przekonywać do awokado również najmłodszych!

Sałatka z gruszką i serem lazur

rukola
ser pleśniowy niebieski – Lazur
gruszka
orzechy włoskie
oliwa

Na rukoli kładziemy kawałki miękkiej gruszki i sera lazur. Posypujemy posiekanymi orzechami i kropimy oliwą. Ze względu na kaloryczność (ser, orzechy, owoc) może to nie jest sałatka na co dzień, jednak od święta to prawdziwe święto dla podniebienia.

Sałatka z kaszą jaglaną, tuńczykiem i oliwkami

ugotowana na sypko kasza jaglana
suszone pomidory
oliwki
tuńczyk w sosie własnym
zielona pietruszka
pestki dyni

Do kaszy dodajemy rozdzielone widelcem kawałki tuńczyka, pokrojone oliwki i suszone pomidory. Dodajemy posiekaną pietruszkę i polewamy oliwą, doprawiamy. Całość posypujemy podprażonymi na suchej patelni pestkami dyni. Zdrowa i zbilansowana sałatka idealna na kolację. Warto dodawać do sałatek pestki. Te z dyni mogą szczycić się znaczną ilością zdrowych kwasów tłuszczowych i witamin z grupy B, a także A, E, C, które biorą udział w licznych procesach biochemicznych w organizmie. 

Słodka sałatka z selerem naciowym i żurawiną

seler naciowy
jabłko
suszona żurawina
drobno posiekane orzechy włoskie
jogurt naturalny

Seler naciowy i jabłko drobno kroimy w podobnych proporcjach ilościowych. Dodajemy garść suszonej żurawiny. Orzechy możemy drobno posiekać lub zmielić i dodać do jogurtu. Ta słodka sałatka to prawdziwa bomba witaminowa!

Sałatka z wędzoną makrelą i sałatą rzymską 

wędzona makrela wybrana w kawałki
sałata rzymska
pomidory koktailowe
ser feta
zielona papryka
masło klarowane
oliwa

Sałatę rzymską wrzucamy na 4 minuty na gorące masło klarowane na patelni, solimy. Układamy na talerzu kawałki makreli, pokrojone na połówki pomidorki, kawałki papryki i sera feta. Kropimy oliwą. Dodajemy ciepłą sałatę.

Chciałabym wam wskazać moją ulubioną opcję sałatkową, ale nie jestem w stanie. Są odpowiednie na różne okazje – na kolację, słodki podwieczorek, albo pudełko do pracy. Są proste do zrobienia, więc możesz zrobić coś zdrowego na szybko. Które smaki najbardziej do was trafiają? 

 

Previous

DLACZEGO SIĘ PODDAJEMY? JAK WYJŚĆ Z PUŁAPKI MYŚLENIA

Next

CZY TRENING HIIT TO NAPRAWDĘ HIT? NAUKOWE DOWODY!

About Author

Anna Paluch

Jestem psychologiem, psychodietetykiem, szkoleniowcem, autorką szkoleń stacjonarnych oraz e-kursów i webinarów psychodietetycznych dla specjalistów. Już od 5 lat prowadzę Gabinet Psychodietetyczny Flow By Ania, gdzie pomagam naprawiać relacje z jedzeniem, wspieram w wychodzeniu z zaburzeń odżywiania. Udzielam wsparcia psychologicznego w pracy z kryzysem i w pracy nad rozwojem osobistym z zakresu wzmacniania poczucia własnej wartości, pewności siebie czy stawiania granic w relacjach. Wspieram w rozwoju zawodowym w radzeniu sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym. Pracuje holistycznie – korzystam z różnych gałęzi psychologii w oparciu o pracę z wartościami i niewspierającymi przekonaniami.

Check Also