fbpx

Zdrowe włosy, skóra i paznokcie

Zdrowe włosy, skóra i paznokcie – Plan Kwietnia

Wiosna już coraz mocniej wkracza do przyrody niosąc ze sobą piękno kolorów i orzeźwienie. Wychodzimy z zimowego marazmu, próbujemy przetrwać wiosenne przesilenie, po to by poczuć ten przypływ energii. Chciałoby się zakwitnąć na wiosnę tak jak te pąki na drzewach. Zdrowe włosy, skóra i paznokcie to popularne hasła, ale też ważne sfery warte zaopiekowania. Zajmiemy się nimi w kwietni, w ramach naszego rocznego Planu dbania o CUD.

Chciałabym też abyśmy w kontekście naszego kwietniowego wyzwania postawiły na naturalność, minimalizm i regularność. Co mam na myśli?

 

Naturalność

To dla mnie korzystanie z prostych rozwiązań i naturalnych składników, aby ciało po zimie odżyło. Tu nie chodzi o wizyty u kosmetyczki i cały pakiet zabiegów na twarz i paznokcie, chciałabym zachęcić cię do szukania i korzystania z naturalnych rozwiązań np., w „domowych” przepisach na maseczki do włosów i na twarz. Jest tyle świetnych składników w produktach, które mamy w kuchni, że aż szkoda nie korzystać. Motywacją jest również, niestety, skład produktów do pielęgnacji na sklepowych półkach. Mam nadzieję, że wykorzystamy ten czas na wypróbowanie takich domowych SPA z naturalnymi składnikami.

Z drugiej jednak strony wychodzę z założenia, że nic tak nie działa na nasz wygląd jak to co dostarczamy organizmowi od środka, czyli skład naszej diety oraz dbanie o prawidłowe nawodnienie. Wiosna to czas nowalijek, z których warto korzystać, aby nasze talerze były jak najbardziej kolorowe. Grajmy przede wszystkim w zielone: sałaty, ale też genialny niedoceniany produkt jakim jest natka pietruszki to bomby prozdrowotnych składników. Czas wielkanocny sprzyja hodowaniu kiełków w postaci rzeżuchy, niech nas to zachęci do eksperymentów z innymi kiełkami: brokuła, lucerny, soczewicy. To właśnie kiełki mają mnóstwo mikroelementów. Zwróćmy uwagę, że podstawą musi być dieta, bogata w warzywa, owoce, zdrowe tłuszcze, węglowodany złożone i białko, by móc myśleć o naturalnych maseczkach z banana na twarz czy olejowaniu włosów. Zadbajmy o podstawy, w tym temacie pojawi się osobny artykuł z zakresu dietetyki.

 

Minimalizm

Chciałabym zachęcić do bycia „less waste”  czyli bardziej ekologicznie i mnie marnotrawnie, a można tego dokonać właśnie stawiając na naturalne produkty i jak najmniejszą ich ilość, to się tyczy zarówno diety, jak i pielęgnacji. Trudno, żeby filet z kurczaka ze szpinakiem, fetą podany z makaronem pełne ziarno, a więc obiad z kilku składników był niezdrowy i kaloryczny, ale im więcej składników dodajemy, z im większej liczby gotowców korzystamy sprawa zaczyna się komplikować. W lodówce mamy produkty niewykorzystane, w żołądku mamy całą litanię dodatków, a w łazience mamy półkę kosmetyków, których nie używamy. Chciałabym abyśmy w kwietniu zrobiły remament w naszych kosmetyczkach i szczerze odpowiedziały sobie z ilu kosmetyków korzystamy naprawdę regularnie. A czy te z których korzystamy mają dobre składy? Zróbmy sobie rachunek sumienia dotyczący czystości naszych pędzli do makijażu. Dieta ani maseczki nie pomogą jeśli będę wcierać kosmetyki brudnym pędzlem. Krok na który się zdecydowałam i chciałabym zachęcić osoby regularnie nakładające makijaż to zakup wielorazowych płatków kosmetycznych do mycia twarzy z bawełny lub bambusa. Małe kroki w kierunku bycia eko i less waste to właśnie to co zrobimy. Zastanów się, ile płatków kosmetycznych zużywasz w ciągu roku? Ja po zastanowieniu podjęłam ten krok. Chcę mieć mniej rzeczy i stawiać na te naturalne rozwiązania. Miesiąc dbania o planetę przed nami, ale już teraz warto połączyć dobre z pożytecznym. Mam nadzieję, że na naszych grupach i IG podzielimy się relacjami z placu boju w łazienkach i wymienimy opiniami na temat dobrych produktów eko.

 

Regularność

Jednak czym byłaby ta rewolucja na łazienkowej półce, jeśli za tydzień kupisz kolejne kolorowe kosmetyki i krem do rąk? Dlatego tak ważna jest regularność i nawyk życia w minimalizmie i z prostymi rozwiązaniami. Mimo, że jestem fanką cheat mealów to uważam, że to zdrowe, proste produkty, które jemy przez większość czasu zapewniają nam zdrowie i dobry wygląd. Ustępstwa są w porządku, dopóki nie staną się nawykiem. Tak jak to przebiega w diecie, a raczej właśnie w zdrowym stylu życia, tak samo wygląda w pielęgnacji, dbaniu o aktywność fizyczną, czy zarządzaniu stresem. Rutyny, które zapewniają nam zdrowie są bardzo potrzebne. Warto stworzyć swoje rutyny działań w kryzysach, w natłoku stresu, czy właśnie w pielęgnacji. W kolejnych artykułach zaproponuje ci kilka rozwiązań. Zdrowe włosy, skóra i paznokcie też wymagają regularności w pielęgnacji i ucieszą się z naturalnych, minimalistycznych rozwiązań. Co sądzisz?

 

Podsumowując: nie chodzi mi w tym kwietniowym wyzwaniu tylko o ładny wygląd. Pamiętaj, że zły stan skóry, włosów i paznokci może świadczyć o tym, że podupadliśmy na zdrowiu. Warto takie zmiany obserwować i konsultować ze specjalistą. Natomiast tak generalnie, nie czarujmy się, że zadbane ciało to pewność siebie i zadowolenie. Zadbany wygląd to nie to samo co dążenie ku nieistniejącemu ideałowi. Każda z nas jest wyjątkowa, ale o tą wyjątkowość warto dbać. Swoją własną, nie wymuszoną wyjątkowość.

Oczywiście zachęcam do wyzwań kwietniowych, które stworzyłam jak co miesiąc, dołączysz? Czy są dla ciebie interesujące?

Zapraszam do pobrania Listy zadań do wykonania w kwietniu. Mam nadzieję, że dołączysz? 

Chętnie zmotywuje się waszymi działaniami, dzielmy się nimi na grupie i instagramie!

  • Blog i strona Dbam o CUD na FB, tam znajdziecie linki do wpisów.
  • Grupa FB Dbam o CUD, miejsce na pytania, refleksje, dyskusję, własne rozmyślania i wasze pomysły. Wszystko w temacie projektu – tam znajdziecie.
  • Mój instagram będzie miejscem, gdzie pokaże wam moje zmagania w wersji zdjęciowej. Chętnie też udostępnię wasze działania w kontekście poszczególnych miesięcy. Wystarczy mnie oznaczyć, dodawajmy też hashtagi: #dbamocud 
  • Newsletter, który traktuję jako formę listu, osobistego, dla tych, którzy naprawdę chętnie poznają mnie bliżej. Również w tym projekcie, będzie to możliwość spotkania się z wami i opowiedzenia kolejnych historii o tym, jak udaje nam się dbać o CUD. 
  •  
Anna Paluch
Previous

Webinar: Jak pracować z osobą z zaburzeniem odżywiania?

Next

Anoreksja- alfabet zaburzeń odżywiania

About Author

Anna Paluch

Jestem psychologiem, psychodietetykiem, specjalistą ds. żywienia, trenerem w Psychologia w Polsce, właścicielką Gabinetu Psychodietetycznego Flow by Ania, autorką projektu “80 dni dookoła zdrowia”, E-kursów "Zaprojektuj Swój Zdrowy Styl życia", czy "Psycho dla dietetyka" ale przede wszystkim lubię i chciałabym inspirować do wprowadzania zmian w swoim stylu życia. Na zdrowie należy patrzeć całościowo i naprawdę trwałe i skuteczne efekty to wynik działań w wielu obszarach. Jednak te kroki są małe i bezbolesne, w ten sposób budują nasze nawyki i zostają z nami na dłużej w przeciwieństwie do szybkich rozwiązań i restrykcji. Szukanie sposobów dzięki narzędziom psychologicznym jak i dietetycznym w podnoszeniu jakości naszego życia jest moją pasją.

Check Also