fbpx
Wokół jedzenia

Wokół jedzenia i zdrowia. Plan na 2021!

Zadbaj o zdrowie, zrezygnuj z diet, ciesz się dobrym samopoczuciem.

Wiesz jakie zmiany mają dla mnie sens? Te które wynikają z szacunku i miłości do siebie, a nie z nienawiści i poczucia winy. To jest cel mojej pracy, by doprowadzić do tego, że właśnie takie emocje towarzyszą osobie w zmianie. To właśnie dlatego zaczynamy od naprawy relacji z jedzeniem, od pracy z emocjami i organizacją życia. Przyglądamy się naszej dietetycznej przeszłości, pracujemy ze schematami myślowymi i przekonaniami, które do tej pory towarzyszyły odchudzaniu. Jadłospis, liczenie kalorii to ważny aspekt, ale zostawiamy to sobie na koniec, wtedy jest najłatwiej. Ograniczanie kilokalorii, kiedy pogodzimy się ze sobą i zaczniemy traktować jedzenie jak jedzenie, przyjdzie nam z wiekszą łatwością, da lepsze i trwalsze efekty.

Jeśli czujesz, że właśnie takiego podejścia potrzebujesz w tym nowym roku, zapraszam serdecznie do współpracy w ramach konsultacji indywidualnych!

Natomiast oprócz tego, pamiętajmy, że Dbam o CUD to miejsce, które ma dać ci wiarę i motywację do zmiany wynikającej z miłości do siebie i swojego ciała. Postaram się, żeby tak było i w tym roku. Tworzę i zamierzam dalej tworzyć wartościowe treści i podcasty, organizować wyzwania, pisać ebooki, organizować e-kursy. To będzie dobry rok, dajmy mu tylko szansę!

Nie zaczynaj drastycznych diet, bo jest styczeń. Nie zarzynaj się ćwiczeniami, po których nie możesz się ruszać przez dwa dni. Nie stosuj detoksów, nie łudź się, że wytrwasz na samym selerze, bo dzisiaj jesteś taka zmotywowana. Jeśli chcesz zmiany trwałej ten proces potrwa dłużej i sam seler to będzie za mało. Seler będzie przyczyną kolejnego ataku objadania i kolejnej próby od poniedziałku. Czy nie masz tego dość? To odpuść! Tym razem zacznij inaczej!

Lubię działać dla was według planu, dlatego tak jak co roku w styczniu przedstawiam wam tematy kolejnych miesięcy. To właśnie tym tematom będą dedykowane podcasty, wpisy, a czasami wyzwania czy nowe produkty.

Plan działania wokół jedzenia i zdrowia w 2021:

Styczeń: Od czego zacząć zdrowe i pozytywne odchudzanie z głową?

Luty: Diety, odchudzanie, zaburzenia jedzenia. Dlaczego diety nie działają?

Marzec: Detoks od cukru i innych produktów. Czy to ma sens?

Kwiecień: Przeszłość, która wpływa na teraźniejszość.

Maj: Emocje, które rządzą jedzeniem i nie tylko.

Czerwiec: Zaburzenia odżywiania wokół nas

Lipiec: Siła woli, czy można ją wzmacniać?

Sierpień: Co zamiast jedzenia?

Wrzesień: Ludzie, relacje i jedzenie. Toksyczne związki z pizzą czy ludźmi?

Październik: Pewność siebie i poczucie własnej wartości. Odchudzanie nie jest lekarstwem.

Listopad: Obsesja piękna czy wewnętrzne piękno? Znaleźć złoty środek

Grudzień: Jak przejmować się tym wszystkim mniej!

Jak wam się podobają główne tematy każdego miesiąca? Na co czekacie najbardziej? Przy ich układaniu kierowałam się przede wszystkim moimi doświadczeniami z pacjentkami, to tematy, które często poruszamy. Domyślam się, że większość osób dokonujących zmian zdrowotnych z częścią z nich się boryka. Weźmy byka za rogi. A cały miesiąc na jeden temat to naprawdę sporo czasu, żeby się zagłębić w problem. Tego mi brakuje w tych wszystkich poradnikach, kopania głębiej i szukania rozwiązań. Wiele tematów w internecie czy prasie poruszanych jest bardzo powierzchownie. Staram się, żeby u mniej było więcej, bardziej, intensywniej! Dołączycie?

Kolejny miesiąc, nowe wyzwania

Każdy miesiąc ma swój temat przewodni, na którym szczególnie się skupimy. W naszym planie miesiąca znajdą się:

  • Tematyczne wpisy z wiedzą, wskazówkami, ćwiczeniami, dzięki którym popracujesz nad nowymi zasobami i krok po kroku zaprojektujesz Swój Zdrowy Styl Życia.
  • Podcasty, czasem rozmowy ze specjalistami, którzy wniosą dodatkową dawkę wiedzy i motywacji do naszego projektu,
  • Dodatkowe materiały, przydatne linki, refleksje, które otrzymają osoby zapisane do newslettera, dołącz już dziś.
  • W lutym wystartuje E-kurs „Od czego zacząć pozytywne i zdrowe odchudzanie?” To cykl 5ciu cotygodniowych spotkań w formie webinaru dla osób, które chciałyby w tym roku zacząć zdrowe i pozytywne odchudzanie, zacząć od psycho-dietetyki. Spotkanie na żywo lub nagranie, arkusze pracy i 2 tygodniowy pozytywny jadłospis na koniec!

Już teraz możesz dołączyć do listy osób zainteresowanych tą nowością!

Dołącz do listy zainteresowanych

* indicates required
  • W marcu wystartuje sprzedaż Ebooka „Jak nie rezygnować ze słodyczy”, w którym oprócz wiedzy na temat relacji z cukrem i motywacji do zmiany nastawienia do słodyczy, znajdziesz przepisy na zdrowsze wersje słodkości.

Gdzie szukać dodatkowego wsparcia podczas projektu?

  • Mój instagram jest miejscem, gdzie ono ładnych zdjęć chciałabym przekazywać wartościowe treści. Instagram tego potrzebuje, chce dawać to, czego sama szukam. Pojawią się również tematyczne lajfy. Chętnie udostępnię wasze działania w kontekście poszczególnych miesięcy. Wystarczy mnie oznaczyć, dodawajmy też hashtagi: #dbamocud 
  • Newsletter, który traktuję jako formę listu, osobistego, dla tych, którzy naprawdę chętnie poznają mnie bliżej. Również w tym roku, będzie to możliwość spotkania się z wami i opowiedzenia kolejnych historii o tym, jak udaje nam się dbać o CUD. 

Działamy w tym Nowym Roku?! Czekam na was!

Anna Paluch
Previous

Święta bez poczucia winy z powodu jedzenia (Podcast)

Next

Cykl warsztatów „Od czego zacząć pozytywne i zdrowe odchudzanie?”

About Author

Anna Paluch

Jestem psychologiem, psychodietetykiem, specjalistą ds. żywienia, trenerem w Psychologia w Polsce, właścicielką Gabinetu Psychodietetycznego Flow by Ania, autorką projektu “80 dni dookoła zdrowia”, E-kursów "Zaprojektuj Swój Zdrowy Styl życia", czy "Psycho dla dietetyka" ale przede wszystkim lubię i chciałabym inspirować do wprowadzania zmian w swoim stylu życia. Na zdrowie należy patrzeć całościowo i naprawdę trwałe i skuteczne efekty to wynik działań w wielu obszarach. Jednak te kroki są małe i bezbolesne, w ten sposób budują nasze nawyki i zostają z nami na dłużej w przeciwieństwie do szybkich rozwiązań i restrykcji. Szukanie sposobów dzięki narzędziom psychologicznym jak i dietetycznym w podnoszeniu jakości naszego życia jest moją pasją.

Check Also