fbpx

Jak dokonywać zmian zdrowotnych z głową? Rozmowa z Bartoszem Janiszewskim

Dokonywanie zmian zdrowotnych – ważny temat. Jak robić to z głową? Jakich zasad przestrzegać, żeby odnieść sukces i trwać w efektach? Bardzo bym chciała, mój rozmówca, Bartosz Janiszewski pewnie też chciałby sprzedawać taki patent. Zbiór zasad, plan działania, który zawsze się sprawdzi. Niestety dokonywanie zmian to psychologia, a psychologia to człowiek, a człowiek wymaga indywidualnego podejścia. Na szczęście część przeszkód i blokad możemy poznać skupiając się na sobie. Zasoby pomocne w pracy nad sobą możemy zidentyfikować, żeby później wykorzystać je tak, jak my tego potrzebujemy.

Zapraszam na rozmowę z Bartoszem Janiszewskim, psychologiem i dietetykiem, autorem artykułów, podcastów, pracującym z osobami zmieniającymi relację z jedzeniem i ze sobą. Porozmawialiśmy o najczęściej pojawiającym się wyzwaniach w pracy z naszymi klientami oraz przedstawiliśmy kilka narzędzi, z których korzystamy. Może będą dla części z was inspiracją podczas zmiany, tym razem świadomej i naprawdę Twojej. Bardzo byśmy chcieli!

Jednym z problemów, z jakimi się zmaga wiele osób podczas dokonywania zmian zdrowotnych jest czarno-białe myślenie. Drobne potknięcia, które zdarzają się i mają prawo się zdarzać, to naturalnie, traktujemy na zasadzie porażki. Rezygnujemy ze zmiany, mamy poczucie, że zaczynamy wszystko od początku. To obciąża. Warto spojrzeć na działania całościowo, warto doceniać każdy krok, który robimy i nie biczować się za drobne odstępstwa. Bardzo podoba mi się przykład jaki opisał Bartosz. Możesz jeść przez tydzień bardzo niezdrowo, potrawy przetworzone, bardzo tłuste, mało warzyw. Czy zjedzenie jednej zdrowej sałatki z mnóstwem warzyw i kurczakiem coś zmieni? Czy od razy jesteś super zdrowo odżywiająca się osobą? Nie. Nawet dwie takie sałatki mogą nie pomóc, przy pozostałym nakładzie i nie podejmowaniu żadnej próby „uzdrowienia” potraw. Jesteś tego pewna. To odwrócona sytuacja tego, jak reagujesz teraz. Jeżeli przez większość czasu odżywiasz się zdrowo, dbasz o skład potraw, jesz warzywa i owoce, ale zdarzy Ci się ponieść ulubionym lodom czy batonikowi, to czy w tym momencie przestajesz być osobą zdrowo się odżywiająca albo osobą na diecie redukcyjnej? Nie. Też nie. Warto o tym pamiętać, kiedy następnym razem zaczniesz się na siebie wściekać o spełnioną zachciankę. Po prostu wróć na taką drogę odżywiania jaką chcesz podążać z następnym posiłkiem czy kolejnym zdrowotnym zachowaniem.

Musisz sobie jednak uświadomić czego tak naprawdę chcesz. Ty, nie koleżanka z pracy. Ty, nie dziewczyna z Instagrama. Ty, nie twój partner. Ty, nie twój lekarz. Jeśli zmiana nie będzie Twoja, nie będzie trwała.

POZNAJ MOJEGO GOŚCIA

Bartosz Janiszewski. Z wykształcenia psycholog oraz dietetyk. Łączy te dwie pasje tworząc sylwetkę psychologa odchudzania oraz psychodietetyka. Piszę i mówi o odchudzaniu oraz zaburzeniach odżywiania. Prywatnie mąż, ojciec oraz właściciel adopciaka Majlo. Chce w łatwy sposób przekazywać skomplikowaną wiedzę z podręczników naukowych propagując balans między zdrowiem psychicznym, a fizycznym. Twórca ebooka Mentalna klucha, współżałożyciel projektu Dieta umysłu ( który łączy magię osi jelita – mózg) oraz szkoleniowiec w Wytwórnia Wiedzy.

Serdecznie zapraszam do odsłuchania rozmowy oraz subskrybcji mojego kanału na Spotify oraz iTunes. Jestem też na YouTube!

Previous

Czy joga jest dla Ciebie? Rozmowa z Joanną Juchą

Next

Jakie zmiany w diecie i wyglądzie są naturalne? Rozmowa z Paulą Jamróz

About Author

Anna Paluch

Jestem psychologiem, psychodietetykiem, szkoleniowcem, autorką szkoleń stacjonarnych oraz e-kursów i webinarów psychodietetycznych dla specjalistów. Już od 5 lat prowadzę Gabinet Psychodietetyczny Flow By Ania, gdzie pomagam naprawiać relacje z jedzeniem, wspieram w wychodzeniu z zaburzeń odżywiania. Udzielam wsparcia psychologicznego w pracy z kryzysem i w pracy nad rozwojem osobistym z zakresu wzmacniania poczucia własnej wartości, pewności siebie czy stawiania granic w relacjach. Wspieram w rozwoju zawodowym w radzeniu sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym. Pracuje holistycznie – korzystam z różnych gałęzi psychologii w oparciu o pracę z wartościami i niewspierającymi przekonaniami.

Check Also