fbpx

Zapisz się na Newsletter, a otrzymasz w prezencie 
„Arkusz do automonitoringu relacji z jedzeniem”

Dzięki newsletterowi będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami na stronie, wyzwaniami, zniżkami na produkty. Newsletter to również dodatkowa forma mojej komunikacji z Tobą na temat wszystkiego co ze zdrowiem związane. Co tydzień otrzymasz maila z motto na nowy tydzień i motywacją do działania. Mam nadzieję, że dołączysz!

A co w bonusie?

Automonitoring, dzienniczek żywienia, bez względu na nazwę dla mnie to podstawowe narzędzie pomocne w naprawianiu relacji z jedzeniem. Po co i w jaki sposób monitorować swój sposób odżywiania? 

Prowadzenie monitoringu swojego odżywiania dla wielu osób nie jest ulubioną formą pracy podczas odchudzania czy wychodzenia z zaburzeń odżywiania. Wymaga czasu, ale przede wszystkim systematyczności, której tak bardzo nam brakuje. Mimo wad, które łatwo zauważamy to narzędzie, które przynosi naprawdę wymierne korzyści. 

Dzięki prowadzeniu automonitoringu uzyskujemy najważniejsze informacje dotyczące tego kiedy jemy, ile jemy, dlaczego jemy, w jakich okolicznościach. 

Po co monitorować swój sposób odżywiania?

Informacja i świadomość

Dzięki monitoringowi uzyskujemy istotne informacje na temat sposobu odżywiania. Na ile i w jakim stopniu jest on nieprawidłowy? Często wydaje nam się, że dobrze wiemy co jemy i dlaczego, ale dopiero w trakcie dokonywania rejestracji tego co zjadamy z pełną świadomością orientujemy się w sytuacji dotyczącej naszej motywacji do sięgania po pewne produkty o określonej porze. Wiele osób, które pragnie się odchudzać mają zaburzoną relacje z jedzeniem, ulegają napadom objadania się lub przejadaniu się z powodów emocjonalnych. Tylko dzięki monitoringowi jesteśmy w stanie znaleźć pewne wzorce w naszym sposobie odżywiania się: 

  • Co dokładnie jem i w jakich ilościach. Czy jedne posiłki różnią się od innych składem i ilościami? Jakie produkty jem o różnych porach, w różnych okolicznościach, z różnym natężeniem głodu i odczuwanymi emocjami.
  • Kiedy jem? Czy jem regularnie czy chaotycznie? Czy napady przejadania się występują zgodnie z jakimś wzorcem np. wieczorami? Czy poszczególne dni różnią się od siebie? Jak wygląda mój sposób odżywiania się w weekendy, dni wolne?
  • Czy jem szybko, bez planu i bez świadomości? Czy zdarza mi się nie pamiętać o tym ile i czego zjadłam?
  • Jakie emocje towarzyszą jedzeniu? Czy specyficzne sytuacje i wywołane nimi emocje kierują mnie w stronę jedzenia? Czy coś innego niż głód wywołuje chęć jedzenia? Czy jem w sytuacji nudy, zmęczenia lub kiedy czuje smutek, przygnębienie, samotność? 
  • Dlaczego jem? Co chcę osiągnąć dzięki jedzeniu? Czy zawsze chodzi o pozbycie się głodu i uczucie sytości? Czy jedzenie wiąże się z regulowaniem emocji i napięcia?
  • Jaki stopień głodu towarzyszy mi podczas jedzenia? Czy to głód umiera kowany albo „wilczy” głód? Czy zdarza mi się jeść nie będąc głodnym, dlaczego?
  • W jakich okolicznościach jem? Czy posiłek zawsze wiąże się z jedzeniem przy stole i skupieniem uwagi tylko na jedzeniu? Czy towarzyszą mi podczas jedzenia rozpraszacze jak telefon, telewizor czy książka? Czy jem w towarzystwie czy w samotności?

Dzięki takiej analizie, w której odpowiadamy sobie na wyżej wymienione pytania, zaznaczając najważniejsze informacje w dzienniku, jesteśmy w stanie poszukać zależności między jedzeniem zbyt dużo lub jedzeniem produktów niezdrowych, których chcemy unikać, a sytuacjami towarzyszącymi jedzeniu i poziomem głodu. 

 

 
Zapisz się na Cudowne Listy i otrzymaj Prezent!
Po zapisaniu, sprawdź skrzynkę mailową i potwierdź!

* wymagane
 
 
 
„Chcę zapisać się do newslettera, a co za tym idzie wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przesyłania mi newslettera oraz na przesyłanie na mój adres e-mail informacji o nowościach, promocjach, produktach i usługach pochodzących od Anna Paluch Flow By Ania ul. Św. Marcina 113 Marcyporęba 34-114 . Wiem, że w każdej chwili będę mógł wycofać zgodę.” *
 
„Wyrażam zgodę na przesłanie na mój adres e-mail linka do pobrania e-booka.” *