fbpx
Home BLOG NOWY E-kurs Zaburzone odżywianie czy zaburzenia odżywiania?

NOWY E-kurs Zaburzone odżywianie czy zaburzenia odżywiania?

by Anna Paluch
zaburzone odżywianie
zaburzone odżywianie

E-kurs Zaburzone odżywianie czy zaburzenia odżywiania?

Zapraszam do udziału w zupełnie nowym E-kursie psychodietetycznym dotyczącym zaburzonego odżywiania – analizy problemów, które sprawiają, że diety nie działają a osoby czują się nieskuteczne. 

Zaburzenia odżywiania należą do kategorii zaburzeń psychicznych (ICD-10, DSM V) i wymagają specjalistycznego leczenia. Najbardziej znanymi zaburzeniami jest anoreksja, bulimia czy kompulsywne objadanie. Zaburzenia odżywiania powinny być leczone najlepiej we współpracy z interdyscyplinarnym zespołem, chociaż oczywiście najważniejsza jest terapia psychologiczna.

Coraz częściej jednak mamy do czynienia z zaburzonym odżywianiem, które jest efektem restrykcyjnych i ekstremalnych diet, niewłaściwą relacją z jedzeniem, wszechobecną kulturą diet i nieprawidłowych stylów jedzenia. Nowy E-kurs psychodietetyczny Zaburzone odżywianie powstał właśnie w odpowiedzi na ten problem i będzie miał za zadanie w praktyczny sposób przeanalizować i pomóc naprawić relację z jedzeniem. Chciałabym, aby każda osoba, która ma poczucie, że nie radzi sobie z tym, co wielu nazywa „tylko” jedzeniem mogła powiedzieć, że rozumie wszystkie te mechanizmy i wie jak się zachować w sytuacjach kryzysowych. Mam nadzieję, że również specjaliści dietetycy, trenerzy, lekarze pracując z materiałami zdobędą wiedzę potrzebną do holistycznego podejścia do pacjenta odchudzającego się. Paradoksalnie diety mogą problem pogłębić i zamiast utraty masy ciała spowodować jej wzrost, dlatego potrzebna jest zmiana podejścia i interwencje psychodietetyczne.

E-kurs zawiera 10 bloków tematycznych z materiałami pdf., Kartami Pracy, nagraniami mp3. oraz bezpłatnym dostępem do 2 godzinnego szkolenia „Zaburzenia odżywiania w praktyce” na koniec kursu.

Start nowego E-kursu: 17 kwietnia

Trwa przedsprzedaż do końca marca w obniżonej cenie!

Moja definicja zaburzonego odżywiania dotyczy nieprawidłowej relacji z jedzeniem, fałszywych przekonań dotyczących jedzenia, odżywiania oraz diet, które prowadzą do niewłaściwych zachowań żywieniowych oraz obniżenia własnej samooceny oraz poczucia własnej skuteczności w kontekście dbania o zdrowie. Ten problem w różnym stopniu, ale dotyka większość osób, które doświadczyły w swoim życiu epizodów nieskutecznego odchudzania. A jak wskazują liczne badania takie osoby należą do większości, a będzie ich coraz więcej, bo porównując statystyki z przeszłości coraz więcej osób podejmuję decyzję o odchudzaniu, nawet wtedy, kiedy ich waga jest w normie. To jasno pokazuje, że nasze problemy z akceptacją i filtrowaniem informacji, które do nas docierają na temat wyglądu i wagi wymagają rzetelnej wiedzy i korekty. Zapraszam na bardzo praktyczny i przeprowadzający krok po kroku przez zafałszowane i automatyczne schematy myślenia dotyczące diet i odchudzania kurs, którego celem jest odzyskanie zdrowia, spokoju i pewności siebie.

Kogo dotyczy zaburzone odżywianie?

  • Osób, które doświadczają wahań wagi i efektu jojo po odchudzaniu.
  • Osób, które wprowadzają sobie czasowe restrykcje dietetyczne czy ekstremalne ćwiczenia i rezygnują z powodu poczucia obciążenia.
  • Osób, które mają pewne przekonania dotyczące odchudzania i odżywiania, tworzą listy zakazanych produktów.
  • Osób, które odczuwają poczucie winy i nieprzyjemne emocje zjadając pewne rodzaje produktów np. słodyczne.
  • Osób, które się okresowo przejadają, również będąc na diecie.
  • Recydywistów dietetycznych – osób, które potrafią wymienić wiele, różnych rodzajów diet, eksperymentują z detoksami i głodówkami.
  • Osób, które ciągle narzekają na swój wygląd, wagę i regularnie podejmują decyzję o przejściu na dietę.
  • Osób, które czują, że jedzą zbyt często z powodów innych niż głód.
  • Osób, które mają problem z określeniem poziomu głodu i sytości.
  • Osób, które często liczą kalorie i często ulegają później napadom przejadania się.
  • Osób, które notorycznie szukają informacji o nowych dietach, detoksach, produktach wspomagających odchudzanie.
  • Osób, które opóźniają jedzenie, żeby zaoszczędzić kalorie.
  • Osób, które mają problem z podjadaniem.

Które z tych zdań opisują ciebie albo Twojego podopiecznego? Tutaj sama dieta nie pomoże, a wręcz może pogłębić problem.  Czas na psychodietetyczną interwencje!

PLAN KURSU

  1. Zaburzenia odżywiania a zaburzone odżywianie. Różnice i podobieństwa. Kiedy i do jakiego specjalisty się zwrócić? Jakie są największe problemy i konsekwencje związane z zaburzonym odżywianiem?
  2. Wokół jedzenia. Przekonania, style, funkcje. Skąd się bierze zaburzone odżywianie? Jaką role spełnia odżywianie w naszym życiu? Od czego zależą nasze zachowania żywieniowe? Skąd się biorą zniekształcone przekonania dotyczące jedzenia, diet i odchudzania?
  3. Dlaczego diety powodują, że tyjemy? Psychologiczne aspekty odchudzania i wprowadzania restrykcji żywieniowych. Problem z trwałością efektów odchudzania, czyli o czym się nie mówi w badaniach nad dietami? W czym pomoże dietetyk, a o czym często specjaliści zapominają? Czy odchudzanie ma sens, a jeśli tak to jakie warunki muszą zostać spełnione, żeby efekty były zadowalające i trwałe.
  4. Dokładna analiza relacji z jedzeniem. Funkcje jedzenia w moim życiu. Historie odchudzania, skojarzenia, efekty i wnioski. Jakie były największe wyzwania podczas prób odchudzania? Czemu rezygnujemy?
  5. Wszystkie twarze emocjonalnego jedzenia. Praca nad doświadczeniami i sytuacjami wywołującymi nieprzyjemne emocje i generujące stres. Emocje są tylko odbiciem i reakcją na kryzysy i podejmowane lub nie nasze życiowe decyzje. Odkryj swojego wewnętrznego Ciasteczkowego Potwora. Radzenie sobie z emocjonalnym jedzeniem to nie tylko praca nad emocjami, ale nad naszą obecną, przeszłą i przyszłą sytuacją życiową.
  6. Co zamiast jedzenia i co oprócz jedzenia? Problem przejadania się. Dlaczego się przejadamy – aspekty biologiczne, psychologiczne i społeczne. Jakie strategie stosować, żeby zdrowo ograniczyć ilość jedzenia? Jakie są obiektywne warunki do spełnienia, by stwierdzić, że mamy problem z przejadaniem się? Czy dieta doprowadza do przejadania się?
  7. Samokontrola i czułość w odżywianiu i odchudzaniu. Jak odnaleźć balans między pracą nad zasobami samokontroli podczas zmian zdrowotnych, a jak być czułym dla siebie, swojego ciała i emocji? Co oznacza czułość i wrażliwość w odchudzaniu?
  8. Obsesja piękna i kultura diet – co nam robią i jak się chronić? Jak otoczenie wpływa na nierealistyczne oczekiwania wobec siebie i efektów wprowadzanych zmian zdrowotnych? Skąd się bierze obsesja piękna i czy potrafimy się jej przeciwstawić? Na czym polega kultura diet i dlaczego prowadzi do tycia?
  9. Jak pomóc przy nadwadze i otyłości bez efektu jojo. Duże wahania wagi, okresowe tycie i chudnięcie oraz efekt jojo to również zaburzone odżywianie i wynik jednokierunkowego spojrzenia na diety i odchudzanie. Bez indywidualnego podejścia i całościowego spojrzenia na swoje życie, a nie tylko na jedzenie efektywna zmiana nie jest możliwa. Strategie działania nie mogą dotyczyć tylko jadłospisu, ale tak samo ważne są: planowanie, regeneracja, zarządzanie czasem i zasobami, zrozumienie i lepsze radzenie sobie z emocjami i presją, wzmacnianie pewności siebie, praca nad akceptacją ciała i niedoskonałości.
  10. Czy odchudzanie może być ciałopozytywne? To blok poświęcony ciału, przekonaniom, myślom i emocjom towarzyszącym percepcji własnego ciała. Odchudzanie jest ściśle powiązane z wyglądem, niestety w wielu przypadkach oczekiwania są nierealistyczne, a zmiana jest dyktowana tylko zmianą wyglądu. W przypadku zaburzonego odżywiania i nieadekwatnego obrazu ciała to bardzo nietrwała motywacja. Jak odchudzanie wpisuje się w nurt ciałopozytywności? Czy ciałopozytywność oznacza bezkompromisową akceptacje wyglądu i masy ciała?

E-kurs kieruje do wszystkich osób, które czują, że zaburzone odżywianie jest czymś z czym się borykają. Dzięki temu szkoleniu krok po kroku masz szansę przeanalizować swoje problemy i świadomie stawić im czoła.

Szkolenie kierowane jest również do wszystkich specjalistów dietetyków, lekarzy, trenerów, ponieważ zaburzone odżywianie, a przynajmniej część ich aspektów,  to codzienność w pracy z osobami odchudzającymi się. Co zrobić, żeby diety nie powodowały tycia w dłuższej perspektywie czasowej?

KOSZT I ZAWARTOŚĆ KURSU

Koszt kursu to jedynie 219 zł ( w przedsprzedaży) zamiast 259 zł za 10 tygodni intensywnej pracy – materiałów teoretycznych oraz praktycznych narzędzi psychologicznych. Bez siedzenia na nudnym szkoleniu możesz w każdym momencie, w którym będziesz mieć ochotę, w zaciszu domu popracować nad materiałami z kursu. Jeśli borykasz się z zaburzoną relacją z jedzeniem, masz szansę świadomie przeanalizować wszystkie mechanizmy, które do tego doprowadziły i podjąć właściwą interwencje. 

Kurs zawiera:

  • 10 zestawów materiałów w formie pdf,
  • 10 nagrań .mp3 ze zwróceniem uwagi na najważniejsze kwestie dotyczące konkretnych bloków tematycznych
  • Karty Pracy do ćwiczeń w zakresie konkretnych bloków tematycznych,
  • bezpłatny dostęp do 2 h szkolenia pod koniec kursu „Zaburzone odżywianie w praktyce”,
  • moje wsparcie przez cały czas projektu, jestem do Twojej dyspozycji mailowo czy przez skype w każdym momencie kursu,
  • wiedzę, narzędzia, triki, wskazówki, ciekawostki z zakresu psychodietetyki, 
  • możliwość podniesienia kwalifikacji zawodowych,
  • możliwość przyjrzenia się i głębokiego przepracowania własnej relacji z jedzeniem,
  • możliwość intensywnej pracy nad swoją karierą zawodową w odpowiednim dla nas miejscu i czasie,
  • zaświadczenie ukończenia kursu,
  • możliwość otrzymania faktury.

OPINIE UCZESTNIKÓW O  INNYCH KURSACH

Głównym zadaniem dietetyka jest praca nad zdrowiem ciała. Jednak należy pamiętać, że aby Ciało było zdrowe, musi być w nim również zdrowy duch. Dietetyk staję się zatem kimś, kto pomaga nie tylko w sferze fizjologicznej, ale i psychicznej. Coraz częściej dba o sferę motywacji swoich klientów. Motywy, które skłaniają do pracy nad swoim ciałem (najczęściej schudnięciem) mogą wydawać się całkiem błahe, jednak z doświadczenia wiem, że podszyte są głębszym problemem. Jak zatem rozmawiać z klientem aby motywować go do osiągnięcia sukcesu? Jak dobrze pokierować osobą z zaburzeniami odżywiania oraz jak skutecznie pracować z dziećmi i ich rodzicami? Odpowiedź na te pytania uzyskasz na kursie prowadzonym przez Panią Annę Piotrowską. Polecam serdecznie.

M. Szpojda Psycholog.

Gorąco polecam kurs Psycho dla dietetyka prowadzony przez Panią Annę Piotrowską. Jestem dietetykiem, cały czas się szkolę i rozwijam, wydawałoby się, że nic już mnie nie zaskoczy, ale ten kurs jest inny…! Wiedza przekazana prostym i przyjemnym językiem, w sposób skłaniający do głębszych przemyśleń nad naszą współpracą z pacjentem + praktyczne porady. Ogromną zaletą tego typu kursu jest to, że nie narzuca terminów szkoleń tylko mogę usiąść do materiałów w dogodnym dla mnie momencie. Pani Aniu, dziękuję i polecam!

mgr inż. Julita Dudicz dietetyk Poradni Dietetycznej – Ku zdrowej diecie!

Ogromnie polecam ten kurs wszystkim lekarzom, zwłaszcza tym, którzy zajmują się pacjentami, u których otyłość stanowi punkt zwrotny na drodze do zdrowia, jak i pediatrom i psychiatrom zaangażowanym w opiekę nad osobami z zaburzeniami odżywiania. Doskonale stworzone materiały, które w przystępny sposób wytłumaczą jak dzięki metodom stosowanym w psychologii pomoc pacjentom.

Ten kurs to również przypomnienie dla nas, ze pracujemy z człowiekiem, a nie “przypadkiem” , i ze podejście holistyczne to klucz do sukcesu !

Marta Fulmańska-Anders – lekarz w trakcie specjalizacji

PROWADZĄCA

Anna Paluch

Jestem psychologiem, psychodietetykiem, szkoleniowcem, autorką szkoleń stacjonarnych oraz e-kursów i webinarów psychodietetycznych dla specjalistów i klientów indywidualnych.

Już od 5 lat prowadzę Gabinet Psychodietetyczny Flow By Ania, gdzie pomagam naprawiać relacje z jedzeniem i wspieram w wychodzeniu z zaburzeń odżywiania. Pracuje holistycznie – korzystam z różnych gałęzi psychologii, ale również narzędzi coachingu, psychologii zdrowia, sportu, motywacji.

Zajrzyj do mojej notatki szkoleniowej.

You may also like